Alla inlägg under juli 2014

Av aleksandra - 31 juli 2014 15:22

Tjena!

 

Dagarna har passerat förbi som vinden, imorgon är det redan augusti, känns som om det var igår jag sprang ut i min studentmössa och den högljuda visselpipan, den kvällen/dagen är något som är oförglömligt. Nu har jag jobbat i snart 1 och en halv månad och så har jag en vecka till sen är mitt sommarvikariat slut, så är man arbetslös igen, man känner sig helt hopplös, när man hör ordet "arbetslös", man vill så mycket, den 10:de augusti får jag reda på ifall jag kommit in till högskolarna jag sökt in till, jag har inga förväntningar för det blir alltid fel. Men är så otroligt nervös då jag vet att den dagen jag får reda på det, kommer mina planer till framtiden antingen falla på plats eller ändras, vilket det än blir hoppas jag på det bästa! 

Nu är jag ledig två dagar och det ska minsann jag njuta av, puss /a

Av aleksandra - 22 juli 2014 15:18

Tjena!


Andra dagen jag är ledig och jag är redan uttråkad.. haha, men hur ska man inte kunna vara det? När hälften av dina vänner jobbar, och hälften är bortresta? sen är det alltid så att ingen är ledig när jag är ledig.. så det suger på sätt & vis. Ialla fall min sömn var inte den bästa, annars har jag kollat klart alla glee avsnitt och känner mig helt tom.. liksom man vill aldrig det ska ta slut.. låter helt desperat nu haha, nej men ska duscha snart, fixa mig osv, sen ska jag in till stan och spendera en fin kväll med en fin vän. puss /a

Av aleksandra - 21 juli 2014 11:25

Hej kära läsare!

Sorry, har inte skrivit så mycket, men är väldigt glad nu, men ibland klickar man inte med alla jobb och jag tror att detta jobbet inte är något för mig, men kör ändå järnet ut! 15 augusti är jag arbetslös så men det positiva är att jag trots det får lön i både augusti och september haha, har praktiserat med barn från 1-2år, 2-6år och 9-12år, och jag är glad för nu vet jag var jag vill jobba med, att arbeta och vaa omkring barn är min grej, tänkte gå psykiatrisk omvårdnad men nu ligger jag mitt emellan psykiatrisk omvårdnad vs förskolelärare? :/ tufft val.. Ajja jobbedagarna denna månaden har varit jobbiga med mycket arbete, kritik och dåligt bemötande så det kan dra åt skogen.. Jaja nu ska jag ta det lungt sen blire läkar besök och därefter ska jag träffa syrran och min söta systerdotter, moster saknar väldigt mycket! Puss /a

PS. Sista bilden togs igår då det tydligen var någon sommar teater" haha fett kul de dansa på bilar och satt på taket och gick runt o sjöng på en av nicki minajs låtar haha efter en trött arbetsdag behövdes ändå något sånt här haha..

Av aleksandra - 15 juli 2014 11:31

Tjena!

Började jobba halv8 och tydligen skulle jag med till lassarettet med en liten gubbe från hemmet, så det är bara 25 minuter kvar..
Imorgon som skulle varit min lediga dag börjar jag 06:45 till 08:30 sen har jag liftutbildning i en timme till 09:30 jobbar till 13:45 och 14:05 är det deligering i en timme till 15:00 ungefär och sen blir det Arbetsförmedligen, och detta var min lediga dag -.- ända, denna veckan, kul haha, aja ska inte klaga har inte jobb efter sommaren så det lär bli jobbigt :/ men hoppas på att jag kommer in på högskola och att jag får ett jobb! Bara till att vara positiv! Nu väntar mitt jobb igen! Puss /a

Av aleksandra - 14 juli 2014 11:59

Godmorgon! För min del. Njuter hellre av att jobba morgon trots att man måste stigs upp tidigt eftersom att man förlorar inte hela dagen i alla fall, imorgon jobbar jag 07:00-14:00 och sen ska jag bara njuta hela dagen och inte göra någonting men idag jobbar jag kväll förhoppningsvis går det fort! Ja min morgon börjar ju inte på det bästa sättet först har jag sovit riktigt dåligt..:/ sen bråka jag med mamma så jag hoppas jobbedagen blir bra i alla fall, nu ska jag äta klart min "lunch/frukost" blir det för mig, njuta av ett kopp kaffe innan det är dags o bege sig mot jobb!

Av aleksandra - 12 juli 2014 20:36

Tjena!

Fredagen gick väldigt sakta till en början och sen gick det fort och sen sista kvarten ska det ju kännas som en timme haha, hade i alla fall en mysig fredag mot kvällen, runt 3 blev det ansiktsbehandling som sagt, och därefter träffa jag en god vän det blev god asiatisk mat, och därefter kränkte vi i oss BJ och kollade film, härliga två dagar då jag sov hos min kära vän! Nu sitter jag hemma helt slut/trött efter att ha lagt mig kl 5.. Men det var värt det! Ska kolla glee o äta massa onödiga godsaker och njuta av min sista lediga dag :/ puss

Av aleksandra - 11 juli 2014 07:56

Godmorgon!

Med 6 och en halvtimmes sömn vaknar aleksandra med blodsprängda ögon och väldigt trött! Sitter på jobb och håller verkligen på och somna, inte mycket som måste göras nu då min person jag är med sover.. Så det är bara o sitta här.. Jag slutar 2 så ja snart 6 timmar kvar! Sen får jag helg tills lördag och sen fullt ös från o med söndag, en ledig dag nästa vecka som bara innebär vila, jag är såå glad för att jag äntligen fått ett jobb, jag trivs väldigt bra med det här, MEN lite jobbigt att man inte har så mycket fri tid, men känner mig mer levande och mer trött känns ändå otroligt bra! Man har något o vakna upp till haha.. Jag är glad att jag äntligen fick chansen! Nu ska jag passa på o vila lite, innan det blir full rulle igen, tänk att veta att när man slutar ska man på ansiktsbehandling, vaxning och ögonbrynsplockning kan hända att det blir en pedikyr och därefter blir det god middag med en kär vän! Längtar! Men kan lugnt säga att tiden går väldigt långsamt.. Haha ja jag hör av mig när jag har tid igen, puss! /a

Av aleksandra - 10 juli 2014 22:41

Tjena!

Igår var det så fruktansvärt varmt likadant igår, kan lungt säga att det här är för varmt seriöst.. Men Sverige förvånar oss varje gång! Jag klarar inte av o sola i mer än 10 minuter sen måste jag svalka mig, men stranden blir det inte för min del för jag jobbar.. 24/7.. Igår när jag var ledig hade jag ingen energi till att åka ner till stranden.. Jobbedagen idag gick rätt fort efter ett tag, imorgon jobbar jag också och sen kommer jag gotta mig med en ansiktsbehandling och annat lyx, sen blir det middag och mys på kvällen med bästavän! Ska upp halv6 imorgon så denna kvinna måste sova, godnatt! /a

PS. Njöt ändå liiite igår hehe..

Presentation


Dont let your past ruin your future.

Fråga mig

12 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2 3
4
5
6
7
8
9
10 11 12
13
14 15
16
17
18
19
20
21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards