Alla inlägg under augusti 2014

Av aleksandra - 20 augusti 2014 00:10

hej...



Mitt liv just nu, inget jobb, ingen skola ingenting.. det är svårt när människor kommer fram till en och säger vad vill du arbeta med? har du jobb? Du kommer säkert komma på det snart. Allt kommer lösa sig? Man sitter där och bara lyssnar på det där som är rent bullshit. Snälla? förstår ni paniken jag har? ångesten? nervositeten? det är jobbigt.. när man inte vet vad man vill. Som vissa säger "du är ung, du har många år på dig", visst har man det men en utbildning ligger på 3-4 år då är du redan 24, jag menar allt går så himla fort.. I början när mitt schemma tog slut, och jag blev "arbetslös" var jag ändå positivt, jag tänkte, "allt kommer lösa sig, jag ska söka, plugga upp betygen osv.. Men jag söker & söker& söker.. Men inget händer, vadå, ska jag behöva söka upp till 100+ jobb för att kunna få ett jobb? Varför kan inte arbetsgivare ge oss studenter en chans? Så ja just nu som det ser ut, är inte mitt liv det "bästa". 

Fyra positiva kommande händelser som kommer ske/sker i mitt liv är först att min körning går mycket bättre, lär mig nya saker hela tiden, jag ska på grundutbildning inom kvinnojouren, är ensam hemma en viss period där jag även får öva på min självständighet, och jag ska ta tag i min träning på riktigt för en gång skull, den 1 september köper aleksandra sitt första gym kort! hihi, och även shopping! det har nu gått runt 1 månad som jag inte ätit något som innehåller socker, stolt över mig själv! :) nu ska jag sova, det blir för mycket, hehe. Godnatt. /a

Av aleksandra - 15 augusti 2014 09:14

godmorgon!


Denna veckan har passerat rätt snabbt med massa arbetssök, träffat nya människor, hängt med familj och bara haft det allmänt bra, nu måste jag verkligen ta reda på hur jag vill ha det i framtiden har inte råd med att förlora tid faktiskt, så jag hoppas att vissa inte kommer på uppropet så jag kan komma in haha för ja jag ligger på 19 plats reserv.. suger ju..-.- äch bara hoppas på det bästa och göra det bästa av det bästa! puss /a

Av aleksandra - 10 augusti 2014 23:29

Tjena!

Idag vakna jag kvart över 9 så enligt mig är det inte en sovmorgon nej.. av lilla bebisens gnäll men det går inte att vara sur speciellt när hon ler så sött.. Det blev inte väla pga vissa komplikationer och så blev det försent osv.. Så vi åkte in till stan käkade träffa Madde och Jonte ett tag mysigt sen åkte niko till dk igen.. Känns hemskt.. Och Madde och Jonte åkte sin väg och det blev bara jag och patte kvar, så i det blåsiga vädret blev det ut med hunden och kallt var det därefter tog jag bussen och jag frös ändå, nu är jag väldigt trött och hoppas på en sovmorgon imorgon! För nu har jag ju "semester" haha låter bättre än arbetslös.. Godnatt! /a

Av aleksandra - 10 augusti 2014 00:08

Tjena!

Att vara positiv de här senaste dagarna har verkligen inte varit prio 1.. Varit sur,arg o ledsen på en gång så himla mycket energi som går åt asså. Sjukt.. I alla fall min sista jobbedag var igår men blev tyvärr in ringd idag klockan 6 på morgonen med 5 timmars sömn.. Yeeeey... Så ja det blev jobb till halv3 idag, träffat min finaste systerdotter och ätit god middag med familjen, träffat Madde och löst allt med henne slutade med att vi satt i 3 timmar och bara prata om allt möjligt kändes så otroligt skönt och sen har jag pratat med en av mina favvo personer!
Imorgon blir det väla med niko och patte trots att jag inte har pengar hah, vad gör man inte för sina vänner right? Väntar på lönen! Nu är jag så trött att mina ögon stängs automatiskt! Godnatt! /a

Fu

Av aleksandra - 4 augusti 2014 00:26

Tjena!

Mina jobbedagar är snart slut innan man vet ordet av det är man arbetslös igen.. Men träning, bra kost och bara fokus på det positiva i mitt liv och inte personer som finns där och sen varje gång det kommer upp något bättre då är de borta som vinden.. Tydligen är jag "besatt" jaja sure tro du det.. Så jävla besviken, irriterad och ledsen för man trodde inte så om sin närmaste..

Presentation


Dont let your past ruin your future.

Fråga mig

12 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards