Alla inlägg den 16 januari 2012

Av aleksandra - 16 januari 2012 20:26

Hej, Måste bara berätta av mig lite, på siståne har jag bara klagat på mitt liv hela tiden, nu är jag faktiskt insett att jag inte lever i en dröm & allt är faktiskt på riktigt. Det finns tusen tals människor som har det mycket värre än mig eller alla oss, som gråter av hunger & bara vill ha en liten brödbit, som längtar efter en droppe vatten. Som gråter för varje dag som kommer, som  bara vill dö för de inte har något att leva för, men det har allihopa, något att leva för! Vissa födds fel tid & fel plats. Men man kan inte göra något åt saken tusentals barn dör när vi sitter & gnäller på att vakna på morgonen till skolan eller att vi är i skolan & vill hem. Vi gnäller på maten vi har & kastar den. 

De, de önskar de vakna tidigt på morgonen & hade aldrig velat gå ifrån skolan, de hade gett allt för att få den mat vi gnäller på. De hade önskat att de hade kläder & tak under huvudet att kunna sova på en säng och inte på golvet. Vi gnäller på att vi inte har märkes kläder.

Tänk på de som har cancer kan vara tonåringar men även små barn, tänk på vad de aldrig får uppleva, aldrig uppleva det vi gör att vakna på morgonen lära oss något nytt, upptäcka nya saker. Medans de får höra att de bara har några månader kvar på att leva. Tänk på allt det där! Tänk på så mycket vi egentligen har fast vi inte ens vet om det.. 

Jag har lärt mig en läxa, jag ska sluta gnälla på vissa små saker, om jag hade kunnat hjälpa alla de som lider av sjukdomar & hunger så hade jag gjort det. 

Tänk på vad ni säger/gör för det finns de som inte har det lika bra som oss!


Det var allt!

pussssssss  

Av aleksandra - 16 januari 2012 16:59

Hej sötnosar! hoppas allt är bra med er & att ni haft en trevlig helg!

Min däremot har varit lite sådär, men det har funkat. 

Att vakna idag klockan 6, med alarmet som går, det skär i öronen.

Det är så jobbigt. Men får inte klaga, mitt val mina bekymmer så.. 

Som sagt har börjat ta min hälsa lite allvarligare, börjat träna för första gången, räknar även kalorier som ni redan vet & det har gått väldigt bra, bestämde mig för att gå ner ett kilo i veckan, och 1 kilo redan avklarat! 

Ser framemot det, vem visste att träna faktiskt kan vara roligt?

Jag har simmat innan när jag var yngre, och ja man kan inte säga att jag var bäst på det, men jag älskar att vara i vattnet det känns så tryggt där, & jag saknar det väldigt mycket om jag ska vara ärlig. 

Har även bestämt att köpa gymkort eller börja på friskis så fort jag får pengar!

Årskort är det som gäller!  Ni får ha det så bra! pusssssssss.

Presentation


Dont let your past ruin your future.

Fråga mig

12 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5 6
7
8
9
10
11 12 13 14 15
16
17
18 19 20
21
22
23 24 25 26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards